BRAND DESIGN

Alive and kicking

Dienst of product: check! Naam: check! Prijs: check! Strategie: check! Je bent helemaal klaar voor (her)lancering. Maar hoe breng je dat nu het beste in beeld? Laat me voor één keer antwoorden met een cliché: blijf altijd jezelf. Je ontwerpen moeten uitstralen waarvoor je staat. En dát je er staat. Stevig op je benen en vol zelfvertrouwen. Klaar voor de toekomst. Precies dát toekomstbeeld gaan we visueel vertalen.

"Your brand is what other people say about you when you're not in the room"

 

Look and (let) feel!

Brand design draait om persoonlijkheid en herkenbaarheid. De emotionele band tussen jou en je klanten. Door je waarden visueel te vertalen – bijvoorbeeld met een krachtig bedrijfslogo – geven we je merk een identiteit. En maken we het sterker. Maar corporate identity is meer dan een logo. Het gaat om grafische stijlelementen, kleuren, typografie en fotografie. Het hele plaatje moet kloppen en bij je doelgroep het juiste gevoel opwekken.

STEP BY STEP

1. HALLO!


Tijdens een kennismakingsgesprek (45 min.) zoeken we de match tussen jouw verwachtingen en onze aanpak. Omdat voorbereiding het halve werk is, sturen we je vooraf een vragenlijst. Gaan we samen verder? Dan bezorg ik je een duidelijke timing voor de start en oplevering van jouw brandingpakket.




2. STUDIERONDE


Door middel van deskresearch verdiep ik mij één week lang in je sector, dienstverlening en productieproces. Ik onderzoek álles wat van belang is voor de visualisatie van jouw merk. Zelfs je concurrentie. Hoe profileren andere spelers zich en waarin kan jij je onderscheiden op het vlak van bedrijfslogo, storytelling, brochure-ontwerpen, huisstijl, …?




3. DECISION TIME


Nu heb ik alle info om creatief aan de slag te gaan en de juiste keuzes te maken. Tijdens de creatiefase (3 weken) selecteer ik de kleuren, vormen en lettertypes die passen bij jouw organisatie en je verhaal straks het beste vertellen. Storytelling, weet je wel.




4. CONCEPTVOORSTEL


De waarden, het beoogde gevoel, de uitstraling en de grafische elementen komen samen in een conceptvoorstel mét bedrijfslogo. Ik motiveer mijn keuzes en simuleer het logo op verschillende dragers.




5. PROPER AFGEWERKT


Na een online terugkoppeling (30 min.) werk ik het bedrijfslogo en de corporate identity verder af. Tot in het kleinste detail. Twee weken later ligt de aangepaste versie ter goedkeuring op je bureau.




6. BRANDBOOK EN ZO


Akkoord? Dan bundel ik alles in een overzichtelijk huisstijlhandboek (1 week). Dat beschrijft de branding strategie en de grafische richtlijnen met het oog op maximale consistentie en herkenbaarheid. Daarnaast bezorg ik je ook:

  • het logo als eps, jpeg en png (voor druk en web, in kleur en zwart-wit)
  • het logo als jpeg en 1 banner/omslagfoto voor social media
  • eventuele huisstijlelementen (iconen, vormen ...) als eps





PRIJS

1150 euro, exclusief btw.  
Wil je de nieuwe huisstijl doortrekken op andere communicatiedragers? Geen probleem! Ik ontwerp brochures, flyers, briefpapier … op aanvraag. Check hier mijn tarieven voor vormgeving.

 

DOES YOUR BRAND STRATEGY KICKS OPEN DOORS?

Maak snel een afspraak en we ontwikkelen jouw unieke huisstijl.

AFGELOPEN PROJECTEN

Business-Card-Mockup-vol-32.png

Europe Asia Interlink

branding

Paper-Coffee-Bag-Mockup_godshot.jpg

The God Shot

branding

Free Branding Logo Mockup kriscendo_elem

Branding - logo ontwerp

33-craft-beer-mockup.jpg

Brrrijs'ke

Branding

Logo Gif-ANIMATION.gif

Opale Studio

Branding - logo ontwerp

Banner_facbook2.jpg

logo ontwerp 

Canvas-Tote-Bag-MockUp.png

Ijs & Zo

branding

Business Card Mockup 01 (Free Version).png

branding

business-cards.jpg

eigen branding

Post-Instagram_Livia_IG3.png

rebranding

ANDEREN VROEGEN MIJ …

Hoelang duurt een brandingtraject?


Tussen kennismaking en oplevering zitten acht tot twaalf weken.




Ik heb het bedrijfslogo al volledig in mijn hoofd. Kan ik het door jou laten ontwerpen?


Liever niet. In mijn visie is het voortraject (gesprek, vragenlijst, deskresearch) essentieel om tot een sterk en gezamenlijk gedragen logo te komen.




Mijn organisatie heeft nog geen missie, visie of strategie. Kan ik toch al van start gaan?


Neen. Die drie elementen zijn cruciaal voor een geslaagde branding strategie. Maar niet getreurd … Binnen mijn netwerk zijn er verschillende ervaren partners waarmee we het strategische luik eerst helder kunnen maken.




Valt een logo onder het auteursrecht?


Ja. Het blijft dus eigendom van de ontwerper en mag niet worden aangepast door derden. Via een licentieovereenkomst krijgt de opdrachtgever de toestemming om het te gebruiken. De specifieke richtlijnen (doeleinden, omvang, periode …) beschrijf ik ook in het huisstijlhandboek.




Kan ik het eigendomsrecht overkopen?


Ja. De ontwerper heeft dan geen zeggenschap meer over het gebruik, maar kan zich op basis van persoonlijkheidsrechten wel nog verzetten tegen bepaalde wijzigingen. De overdracht van het auteursrecht gebeurt schriftelijk en tegen een vergoeding van 300 % van de ontwerpprijs.





Ingrid Nenzcl
communicatiemanager Unizo Limburg

Sprongetjes van geluk: die maak ik vaak dankzij Sarah. Ikzelf leg de lat altijd hoog, en Sarah slaagt erin om die lat op haar beurt nog eens extra hoog te leggen. En hoewel ik al jaren regelmatig met haar samenwerk, blijft ze me telkens weer verrassen. Verwacht je bij Sarah aan originele, ambitieuze ideeën. Ontwerpen die een stilistisch feest zijn. Projecten die je zoveel positieve energie geven. Ja, Sarah maakt met alles wat ze doet de wereld mooier. Laat die vreugdesprongen maar komen!