COMMUNICATIE
Keep calm and kick back!
Rennen, springen, vliegen, duiken, vallen, opstaan en weer doorgaan. Communicatie voelt soms als één lange achtervolging. Met struikelpartijen en hindernissen. Nood aan ondersteuning? Ik denk graag met je mee. Strategisch, creatief en vooruitziend. En altijd vanuit je eigen doelstellingen en identiteit. Ik reik je tools, workflows en systemen aan. Met productiviteit, automatisering en efficiëntie als uitgangspunten.
"Either you run the day or the day runs you"
Build your bible
Succes start met het opstellen van een doordacht communicatieplan. Kraakhelder en afgebakend in tijd. Voor lange termijn of gekoppeld aan een project of event. Samen bepalen we je concrete ambities, doelgroepen, acties en communicatiekanalen. De hamvraag luidt: ‘Wie wil je wanneer en hoe bereiken?’ Die puzzel leggen we samen. Het resultaat is een gestructureerd en praktisch werkinstrument: de bijbel voor je volledige communicatiestrategie.
-
1. HALLO!Tijdens een kennismakingsgesprek (30 min.) zoeken we de match tussen jouw verwachtingen en mijn aanpak. Omdat voorbereiding het halve werk is, stuur ik je vooraf een vragenlijst.
-
2. LET'S MEET UP!Na een meeting met alle betrokkenen (max. 2 uur) maak ik een blauwdruk van de organisatie: structuur, visie, missie, actuele communicatiemiddelen, huidige en beoogde doelgroepen, beschikbare tijd, enz.
-
3. PLAN CDe verzamelde input leidt tot een visueel communicatieplan, voortaan de rode draad doorheen je marketing- en communicatiestrategie. Tijdens een onlinegesprek (ca. 30 min.) sturen we bij waar nodig.
-
4. EN...ACTIE!In een actieplan koppelen we alle communicatiedoelstellingen, doelgroepen en kanalen aan concrete acties. Telkens bepalen we de timing, het budget en de interne verantwoordelijke. Overzichtelijk en realistisch. Ook nu voorzien we een korte onlinebespreking (ca. 30 min).
-
5.GEWOON (LATEN) DOENTot slot de uitvoering. Door jezelf of (deels) met mij erbij. Dan gaat het o.a. over vormgeving voor print en online, de coördinatie van videoproducties, eventueel schrijfwerk en het beheer van de planning. Maak hier alvast een kostenraming.
-
6. EVALUATIEAlles op schema? Kent iedereen de opdracht nog? Moeten we het communicatieplan of de uitvoering ergens bijsturen? Het zijn dé voornaamste vragen bij de tussentijdse online evaluatie (ca. 30 min).
PRIJS
3.210 euro, exclusief btw en uitvoering (die je dus ook zelf kan doen).
Vraag nu een vrijblijvend kennismakingsgesprek
Een voorbeeld van zo’n communicatieplan?
Mail me! Ik stuur je met plezier een voorbeeld inclusief communicatiedoelstellingen!
AFGELOPEN PROJECTEN
Stad Genk
communicatieplanning + eventmanagement + grafische vormgeving
CREOSUM
Communicatieplan + strategie
CC de Kimpel
communicatiedoorlichting + communicatieplan
Stad Genk, Stiemervallei
Communicatieplan Stiemerdeals
Mtech+ Limburg
communicatieondersteuning social media
Z33
communicatieondersteuning expo's, Kunst in de open ruimte
Film Food festival Zebracinema
communicatieplanning en opvolging event Film Food Festival C-mine Genk+ Begijnhof Diest
-
1. HALLO!Tijdens een kennismakingsgesprek (30 min.) zoeken we de match tussen jouw verwachtingen en mijn aanpak. Omdat voorbereiding het halve werk is, stuur ik je vooraf een vragenlijst.
-
2. LET'S MEET UP!Na een meeting met alle betrokkenen (max. 2 uur) maak ik een blauwdruk van de organisatie: structuur, visie, missie, actuele communicatiemiddelen, huidige en beoogde doelgroepen, beschikbare tijd, enz.
-
3. PLAN CDe verzamelde input leidt tot een visueel communicatieplan, voortaan de rode draad doorheen je marketing- en communicatiestrategie. Tijdens een onlinegesprek (ca. 30 min.) sturen we bij waar nodig.
-
4. EN...ACTIE!In een actieplan koppelen we alle communicatiedoelstellingen, doelgroepen en kanalen aan concrete acties. Telkens bepalen we de timing, het budget en de interne verantwoordelijke. Overzichtelijk en realistisch. Ook nu voorzien we een korte onlinebespreking (ca. 30 min).
-
5.GEWOON (LATEN) DOENTot slot de uitvoering. Door jezelf of (deels) met mij erbij. Dan gaat het o.a. over vormgeving voor print en online, de coördinatie van videoproducties, eventueel schrijfwerk en het beheer van de planning. Maak hier alvast een kostenraming.
-
6. EVALUATIEAlles op schema? Kent iedereen de opdracht nog? Moeten we het communicatieplan of de uitvoering ergens bijsturen? Het zijn dé voornaamste vragen bij de tussentijdse online evaluatie (ca. 30 min).