BRAND DESIGN

"Either you run the day or the day runs you"
 

Je dienst of product is al ontwikkeld. Je prijs staat vast. Je strategie is bepaald en je naam ook? 

Perfect! Je staat dus op het punt te lanceren, alleen weet je nog niet goed hoe dat er dan allemaal uit moet zien.
Wij geloven dat je als organisatie moet uitstralen wie je wilt zijn. Dat toekomstbeeld gaan we visueel vertalen.

Ontwerpen is de juiste balans vinden. Genoeg witruimte om rust te creëren. Maar ook ruimte voor creativiteit en speelse elementen. Zolang we het maar simpel houden.

Brand design draait rond persoonlijkheid en herkenbaarheid. Met doordachte vormgeving gaan we je merk verder positioneren in lijn met je merkverhaal. Op basis van de kernwaarden en de merkidentiteit bouwen onze designers een visuele ambassadeur voor je merk. Een stijlvol vormgegeven merklogo dat niet alleen helder, onderscheidend en tijdloos is, maar ook de juiste signalen uitzendt en de gewenste connotaties oproept. Het resultaat is een ontwerp dat een positieve bijdrage levert aan hoe de consument je merk beleeft.

Corporate identity

De visuele identiteit van je bedrijf of organisatie is cruciaal voor jouw communicatie. Je corporate identity omvat naast je logo nog allerlei andere grafische stijlelementen, specifiek kleurgebruik, bepaalde typografie, een eigen fotografiestijl, …

Branding een werk van langere adem. Je merkcommunicatie loopt op verschillende dragers, via diverse kanalen en in uiteenlopende media. Valt een kakafonie dan wel te vermijden? En hoe kun je continuïteit en consistentie garanderen? Met een huisstijlgids of brand guide dus: een soort kookboek met daarin alle ingrediënten voor je merkcommunicatie. Zo wordt je huisstijl bewaken een stuk makkelijker.

 

Wij zetten samen een communicatieplan op in functie van jouw doelstellingen. Dat doen we door structuur en strategie te brengen in je communicatie(beleid). Het resultaat is een werkbaar communicatieplan waar je verder mee aan de slag kan.

 

 

voordelen:​
  • je merkverhaal tot leven laat komen en het écht doet beleven 

  • je merk instant herkenbaar maakt 

  • je merk memorabel maakt met een krachtige corporate identity 

  • je merk consistent laat uitdragen dankzij een handige brand guide

HOE GAAN WE TE WERK?

STAP 1: KENNISMAKING


We starten met een kennismaking om te zien of jouw verwachtingen, onze werking en onze waarden op elkaar afgestemd zijn. Vorafgaand aan dit gesprek ontvang je van ons een voorbereidende vragenlijst om in eerst in te vullen. duur: 30 min




STAP 2: ANALYSE


Starten doen we met een uitgebreide meeting met alle betrokkenen. Tijdens dit gesprek tracht ik een zo compleet mogelijk beeld van de organisatie te krijgen. Wat is de visie? De missie? Hoe zit het met de organisatiestructuur? Hebben jullie reeds een communicatieplan? Welke communicatiemiddelen worden er nu al gebruikt? Welke doelgroepen bereiken jullie en welke willen jullie in de toekomst graag bereiken? Hoeveel tijd kan je ervoor vrijmaken? Op wie kan je rekenen voor hulp? ... Ik verzamel zoveel mogelijk input om aan de slag te gaan.
Duur: max 2 uur




STAP 3: COMMUNICATIEPLAN


Op basis van alle input uit de analyse brengen we alles mooi samen in een visueel communicatieplan. Een plan dat als basis dient voor alle komende projecten en waarmee je een mooi en beknopt communicatievisie in handen hebt voor je Raad van Bestuur of leidinggevende. Dit document vormt de rode draad voor alle toekomstige communicatieacties. Wat zit er in: Doelstellingen (algemene en concrete) Doelgroepen Lijst van alle kanalen Boodschap/concept Planning Kort nadat je het communicatieplan hebt ontvangen, stemmen we met elkaar af. Wat ontbreekt er nog? Ben je akkoord met alle vooropgestelde doelstellingen, doelgroepen, kanalen?... Online gesprek van +- 30 min




STAP 4: ACTIEPLAN


Hier brengen we alles samen. Op basis van het communicatieplan starten we met het actieplan. We koppelen elke communicatieactie aan de vooropgestelde doelstellingen, doelgroepen en kanalen. Er wordt een planning/timing opgemaakt en het budget wordt hieraan gekoppeld. Wat krijg je?
Je ontvangt een werkbaar document waarin al je acties staan, gekoppeld aan doelgroepen, doelstellingen en kanalen. Budget kan hier makkelijk aangevuld worden alsook wie verantwoordelijk is voor welke actie. Dit document kan je nadien opnieuw als basis gebruiken voor toekomstige acties en events + delen met collega's of andere betrokkenen. Planningkalender
Een goede, realistische planning zorgt voor overzicht en daarmee ook voor rust. Terugkoppeling
We voorzien een kort online terugkoppelingsmoment van +- 30 min waarin we het actieplan overlopen zodat jij er ook mee aan de slag kan. Nadien staat het je vrij om zélf aan de slag te gaan met je nieuwe communicatieplan of om het door ons te laten uitwerken (zie stap 5: uitvoering).




STAP 5: UITVOERING*


Je kan zelf kiezen of je de uitvoering van het actieplan in eigen beheer doet of door ons laat uitwerken. Met de uitvoering bedoelen we:

  • schrijven van teksten voor website, print en sociale media
  • nieuwsbrieven opstellen
  • vormgeving van visuals voor op sociale media en website
  • vormgeving en drukwerk van affcihes, flyers, brochures, etc...
  • coördinatie van videoproducties door externen, ...
  • planning beheren en het overzicht bewaren
  • ...
Je wilt maar een stuk laten uitvoeren door ons en de rest zelf doen? Dat kan uiteraard ook. Je kan een raming van de kosten maken via deze prijslijst.




STAP 6: EVALUATIE


Bij de tussentijdse evaluatie wordt de voortgang van het communicatieplan bepaald. Loopt alles nog op schema? Kent iedereen zijn of haar verantwoordelijkheden? Moet er hier of daar nog iets worden bijgestuurd?... Online gesprek van +- 30 min





PRIJS: 2600 EUR excl. btw 

Deze prijs is exclusief de uitvoering. Afhankelijk van je wensen en noden kijken we samen of This Way Up de uitvoering (STAP 5) volledig, gedeeltelijk of niet voor haar rekening neemt.

AFGELOPEN PROJECTEN

Post-Instagram_Livia_IG3.png

UNIZO Livia

rebranding

Business-Card-Mockup-vol-32.png

Europe Asia Interlink

branding

Paper-Coffee-Bag-Mockup_godshot.jpg

The God Shot

Branding

Free Branding Logo Mockup kriscendo_elem

KRISCENDO

Branding

instagram12_edited.jpg

Film Food festival Zebracinema

communicatieplanning en opvolging event Film Food Festival C-mine Genk+ Begijnhof Diest